POLITYKA OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH
- Niniejsza polityka prywatności (zwana dalej „Polityką”) zawiera informacje odnośnie przetwarzania przez administratora danych, określonego poniżej, danych osobowych użytkownika, jak również wykorzystywanie plików cookies.
- Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych oraz niniejszej polityki prywatności jest akt prawny z dnia 25 maja 2018 roku – rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE(ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych)(Dz. Urz. UE L 119. s.1)- Zwane dalej RODO
- Administratorem Twoich danych jest Krzysztof Malejko Prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Krzysztof Malejko, ul. Czopowa 14/20, 80-882 Gdańsk, NIP: 5932614329, mail: info@pismoteka.pl, nr tel:723 526 056
- Dane użytkownika są przetwarzane w następujacym celu:
- spełnienia obowiązków prawnych wynikających z RODO w zakresie realizacji praw i w związku z tym archiwizowania żądań kierowanych do administratora lub informowania użytkownika o zagrożeniach prywatności – art. 6 ust. 1 lit c RODO
- ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń – np. w sytuacji złożenia reklamacji – art. 6 ust. 1 lit f RODO,
- tworzenia profilu na podstawie preferencji i upodobań użytkownikaw celu wysyłania spersonalizowanego newslettera – art. 6 ust. 1 lit f RODO.
- wysyłania na podstawie zgody użytkownika newslettera, czyli informacji o nowych produktach i usługach, a także o nowych eventach – art. 6 ust. 1 lit a RODO,
- bieżącej komunikacji z administratorem, co stanowi uzasadniony interes Administratora Danych Osobowych (art. 6 ust. 1 lit f RODO).
- Dane użytkownika przetwarzane są przede wszystkim z uwzględnieniem poniższych zasad:
- Legalizmu- wszystkie działania są zgodne z obowiązującym stanem prawnym
- rzetelności
- transparentności- Działania podejmowane przez administratora winny być dostępne oraz klarownie przedstawione dla użytkownika
- minimalizacji- dane nie powinny być przetwarzane na zapas
- adekwatności- nie powinno być przetwarzane więcej danych niż potrzeba
- prawidłowości- dane powinny być przetwarzaną mając na celu zachowanie ich prawidłowości
- czasowości- dane nie powinny być przetwarzane dłużej niż potrzeba
- bezpieczeństwa- dane winny być odpowiednio zabezpieczone
- Administrator zapewni odpowiedni poziom bezpieczeństwa danych, w szczególności poprzez posiadanie stosownego systemu zabezpieczeń przed wejściem danych w ręce osób do tego niepowołanych.
- Dane użytkownika mogą zostać przekazane podmiotom publicznym lub prywatnym, jeśli taki obowiązek będzie wynikać z powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz firmie świadczącej usługi hostingowe, biura księgowego, a także innym podwykonawcom. Ponadto w celu tworzenia profilu administrator korzysta z narzędzi w postaci Google Analytics i Mailchimp, co rodzi ze sobą konieczność przekazania danych.
- Dane będą przechowywane przez następujący okres.:
- spełnienia obowiązków prawnych wynikających z RODO w zakresie realizacji praw i w związku w tym archiwizowania żądań kierowanych do administrowania lub informowania użytkownika o zagrożeniach dla prywatności – do czasu upływu terminów przedawnienia,
- ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń – np. reklamacji– do upływu terminów przedawnienia,
- tworzenia profilu na podstawie preferencji i upodobań w celu wysyłania spersonalizowanego newslettera – do czasu wniesienia sprzeciwu
- wysyłania newslettera, – do czasu utraty przydatności, chyba że wcześniej zostanie cofnięta zgoda.,
- spełnienia obowiązków z zakresu prawa podatkowego – przez okres wynikający z przepisów prawa podatkowego,
- do bieżącej komunikacji z administratorem– do czasu wniesienia przez sprzeciwu.
- W związku z korzystaniem narzędzi do stworzenia profilu administrator przekazuje dane do Stanów Zjednoczonych na podstawie decyzji Komisji Europejskiej z dnia 12 lipca 2016 roku. Użytkownik portalu posiada prawo do uzyskania kopi danych przekazywanych do państwa trzeciego
- użytkownik ma obowiązek podania danych w sytuacji przewidzianych prawem. Wskazania danych osobowych wymaga również uzyskiwanie newslettera dotyczącego informacji o nowych produktach, usługach oraz informacji mających związek z tematyką prowadzonej działalności portalu,
- użytkownikowi przysługuje prawo do:
- Dostępu do swoich danych i kopii danych – w każdej chwili użytkownik posiada dostęp do kopii swoich danych
- Prawo do poprawy- użytkownik posiada prawo do zgłoszenia poprawek do wcześniej przekazanych danych
- Prawo do usunięcia danych- użytkownik posiada prawo do zgłoszenia żądania usunięcia jego danych osobowych
- Prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych
- Prawo ograniczenia przetwarzania danych- Mając na uwadze dochodzenie roszczeń z zakresu ochrony danych osobowych użytkownikowi przysługuje prawo do ograniczenia przetwarzania danych. Dane w takiej sytuacji nie będą przetwarzane, ale równocześnie nie będą usunięte(zostaną zabezpieczone)
- Prawo do wniesienia sprzeciwu- Jeżeli użytkownik zgłosi sprzeciw względem przetwarzania jej danych na potrzeby marketingu bezpośredniego(w tym profilowania) administrator uwzględni sprzeciw i zaprzestanie takiego przetwarzania. W przypadku przetwarzania danych w celach statystycznych użytkownik może wnieść sprzeciw umotywowany jej szczególną sytuacją. Administrator uwzględni sprzeciw i zaprzestanie dalszego przetwarzania.
- Prawo do przenoszenia danych- użytkownik posiada prawo do uzyskania kopii danych w powszechnie dostępnym formacie lub bezpośredniego przekazania tych danych innemu podmiotowi,
- Prawo do wniesienia skargi – Użytkownikowi przysługuje prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub innego organu nadzorczego w przypadku naruszenia przez administratora przepisów o ochronie danych osobowych,
- Prawo do ludzkiej interwencji przy automatycznym przetwarzaniu- użytkownikowi przysługuje prawo zgłoszenia zastrzeżenia co do zautomatyzowanych działań( np. w celu sprofilowania upodobań użytkownika). W takim przypadku rozstrzygniecie co do zautomatyzowanego działania musi rozstrzygnąć administrator danych lub osoba przez niego wyznaczona.
- Użytkownik po wciśnięciu przycisku „akceptuj” przy komunikacie dotyczącym plików cookie akceptuje zainstalowanie plików cookie na swoim urządzeniu, które maja na celu poprawne działanie strony internetowej. Użytkownik w każdym czasie ma możliwość samodzielnego usunięcia plików cookie ze swojego urządzenia. Pliki (cookies) z których korzysta serwis (zamieszczane w urządzeniu końcowym użytkownika) mogą być udostępnione jego partnerom oraz współpracującym z nim reklamodawcą. Bardziej szczegółowe informacje na temat plików (cookies) dostępne są na stronie ciasteczka.org.pl
- Operator serwisu wykorzystuje pliki (cookies) w celu:
- dopasowania zawartości strony internetowej do indywidualnych preferencji użytkownika, przede wszystkim pliki te rozpoznają jego urządzenie, aby zgodnie z jego preferencjami wyświetlić stronę;
- przygotowywania statystyk pomagających poznaniu preferencji i zachowań użytkowników, analiza tych statystyk jest anonimowa i umożliwia dostosowanie zawartości i wyglądu serwisu do panujących trendów, statystyki stosuje się też do oceny popularności strony;
- możliwości logowania do serwisu;
- utrzymania logowania użytkownika na każdej kolejnej stronie serwisu.